اسفند 1387 - downlod...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدکاران، جز با همانندان خود، دوستی نمی کنند . [امام علی علیه السلام]

downlod...

Powerd by: Parsiblog ® team.
کامپیوتر(سه شنبه 87 اسفند 13 ساعت 7:49 عصر )


  • کلمات کلیدی :
  • » msp
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    کامپوتر وسخت افرارهای آن(سه شنبه 87 اسفند 13 ساعت 7:45 عصر )
    تعریف کامپیوتر:
    دستگاهی است الکترونیکی که با قبول داده ها و پردازش بر روی آنه اطلاعات مورد نظر را به ما می دهد.
    داده:
    اطلاعاتی که به کامپیوتر می دهیم یا دستورات یا اطلاعاتی که از دنیای بیرون وارد کامپیوتر می شوند. ( Data )
    پردازش:
    محاسباتی که بر روی داده ها انجام می پذیرد. ( Process )
    اطلاعات:
    داده های پردازش شده را اطلاعات می گویند. ( Information )
    علم کامپیوتر:
    1ـ سخت افزار: ( Hard Ware )
    قسمت هایی از کامپیوتر است که قابل مشاهده کردن است.
    مانند قطعات
    2ـ نرم افزار: ( Soft Ware )
    قسمت هایی از کامپیوتر است که قابل مشاهده کردن نیست.
    مانند برنامه ها

    میان افزار: ( Firm Ware )
    مجموعه دستورالعمل هایی هستند که بین سخت افزار و نرم افزار قرار می گیرند و کار آنها معرفی کردن بهتر سخت افزار و نرم افزار به یکدیگر است.


    I B M
    International Business Machines
    جهان تجارت ماشینهای


    نکته:
    شرکت IBM بزرگترین شرکت تولید کنندة سخت افزار و نرم افزار در جهان است.
    برای استفاده از یک دستگاه هم سخت افزار نیاز است و هم نرم افزار.
    8086
    Xt
    8088

    IBM
    80186
    80286
    At 80386 Pentium Pro
    80486 Pentium I یا PI
    80586 یا Pentium Pentium II یا PII
    Pentium III یا PIII
    Pentium IV یا PIV یا P4


    CPU:
    نکته:
    واحد cpu مگاهرتز ( MHZ ) است.
    مغز کامپیوترcpu است.
    شرکت های تولید کنندة CPU:
    1ـ Intel
    2ـ Athlonیا AMD-Motorola
    3ـ Cyrix
    انواع CPU :
    1ـ Slot یا ایستاده
    2ـ Soket یا خوابیده
    قسمت های تشکیل دهندة یک CPU :
    1ـ قسمت یا واحد محاسبه و منطق Alu

    2ـ قسمت یا واحد ثباتها Rigister
    3ـ قسمت یا واحد کنترل Cu

    حافظه: ( Memory )
    محلی است که اطلاعات بصورت موقت و دایم ذخیره می شوند.

    کارکتر:
    1ـ کارکتر های رشته ای یا حرفی شامل A-Z یا a-z
    2ـ کارکتر های عددی شامل 0-9
    3ـ کارکترهای ویژه شامل < > + = ( ) ? و غیره …

    نکته:
    اطلاعات در کامپیوتر به صورت 1و0 ذخیره می شوند و اعداد در کامپیوتر در مبنای 2 کار می کنند.
    کدهایی که بصورت قراردادی برای صفحه کلید تعریف شده اند را کدهای اَسکی ( Asci ) می نامند.

    بیت: ( Bit )
    به کوچکترین خانة حافظه که می تواند یک 0 و1 را درخود ذخیره کند یک Bit می گویند.
    به هر هشت بیت یک بایت ( Byte ) میشود.

    نکته:
    اطلاعات از سمت راست در حافظه نوشته میشود و هر خانه که خالی بماند عدد صفر در آن قرار میگیرد.

    8 Bit = 1 Byte یا 1 Character
    Word = 2 Character = 2 Byte = 16 Bit
    1024 Byte = 1 KB یک کیلو بایت
    1024 KB = 1 MB یک مگابایت
    1024 MB = 1 GB یک گیگابایت
    1024 GB = 1 TB یک ترابایت
    1024 TB = 1 PB یک پتابایت
    1024 PB = 1 EB یک اگزابایت

    انواع حافظه:

    1ـ حافظه های اصلی
    2ـ حافظه های جانبی
    3ـ حافظه های سریع یا پنهان

    حافظة اصلی :
    حافظه هایی هستند که اطلاعات بصورت موقت بر روی آنها ذخیره میگردد و به دو دسته هستند:
    1ـ حافظة RAM
    2ـ حافظة ROM

    حافظة RAM :
    یکی از حافظه هایی اصلی است که اطلاعات آن تا زمانی که کامپیوتر روشن میباشد در حافظه قرار دارد و هنگامی که کامپیوتر بنا به دلایلی خاموش شود اطلاعات نیز پاک میشوند، چون اطلاعات به صورت موقت هستند.

    R A M
    Random Access Memory
    تصادفی دستیابی حافظه

    حافظه RAM در ظرفیت های مختلفی ساخته میشود.

    2 MB منسوخ شده است.
    16 MB
    32 MB کم کم از رده خارج میشوند.
    64 MB
    128 MB
    256 MB به صورت زیاد تولید میشوند.
    512 MB


    حافظة ROM :

    1ـ DDIM RAM از رده خارج شده اند.
    2ـ SD RAM
    3ـ DDR RAM
    نوع دوم و سوم در ظرفیت های 128 و 256 و 512 مگابایت ساخته میشوند.
    R O M
    Read Only Memory
    خواندنی فقط حافظه
    حافظه های ROM :
    1ـ P ROM حافظه هایی هستند که فقط یک بار میتوان اطلاعات را روی آنها نوشت و یا پاک کرد.
    2ـ EP ROM حافظه هایی هستند که برای چندین با ر میتوان اطلاعات را روی آنها نوشت و یا پاک کرد.
    3ـ EEP ROM حافظه هایی هستند که برای بارها میتوان اطلاعات را بوی آهنا نوشت و یا پاک کرد.
    حافظه های جانبی :
    حافظه هایی هستند که اطلاعات برای همیشه ( به صورت دائم ) می توانند بر روی آنها ذخیره گردند.
    حافظه های جانبی :
    1ـ فلاپی دیسکها یا دیسکهای نرم یا لرزان F.D یا Floppy Disk
    2ـ هارد دیسکها یا دیسکهای سخت H.D یا Hard Disk
    3ـ دیسکهای فشرده یا دیسکهای نوری یا دیسکهای لیزری CD یا Compack Dis

    CD ها :
    1ـ Recordable :
    ــ 650 MB یا 74 Min
    ــ 700 MB یا 80 Min
    ــ 800 MB یا 90 Min

    2ـ Rewrite : اطلاعات را میتوان تا چندین بار روی این نوع سی دی نوشت و پاک کرد.
    در سه ظرفیت موجود میباشد:
    ــ 650 MB یا 74 Min
    ــ 700 MB یا 80 Min
    ــ 800 MB یا 90 Min

    3ـ MD یا Mini Disk :
    200 MB یا 22 Min
    52 MB یا 5 Min
    توسط دستگاهی به نام Writer میتوان اطلاعات را روی CD نوشت.

    Yamaha 20 . 10 . 40X
    نام شرکت
    حداکثر سرعت نوشتن اطلاعات
    حداکثر سرعت نوشتن اطلاعات بر روی CD های Rewrite
    حداکثر سرعت خواندن اطلاعات از روی CD

    حافظه های پنهان، سریع یا Cash :

    1ـ داخلی یا Internal یا Builtin :
    این نوع از حافظه روی CPU قرار میگیرد. و با نام ( L2 ) مشخص میشود.

    2ـ خارجی یا External :
    این نوع حافظه روی مادربرد قرار میگیرد. و با نام ( L1 ) مشخص میشود.
    ــ ایستاده یا Slot ( در مادربردهای قدیمی )
    ــ خوابیده یا Socket ( در مادربردهای جدید )

    نکته:
    مشخصة CPU های Cash دار علامت ( L2 ) است.
    حداکثر ظرفیت حافظة Cash 512 کیلوبایت است که به این نوع از CPU ها Full Cash و اگر از 512 کیلوبایت کمتر باشد Half Cash می گویند.


    دستگاه های ورودی :
    1ـ صفحه کلید یا Key board یا K.B
    استاندارد ترین واحد ورودی به شمار می‌آید و به سه گروه اصلی تقسیم میشود :
    ــ 84 کلیدی
    ــ 101 کلیدی
    ــ 104 کلیدی

    نکته:
    آرایش صفحه کلید را ( QWERTY ) می گویند.

    2ـ ماوس یا Mouse
    یکی دیگر از وسایل ورودی به شمار میرود

    3ـ اسکنر یا Scaner :
    یکی دیگر از وسایل ورودی است که اطلاعات را به صورت تصویر وارد کامپیوتر میکند. و به دو دسته تقسیم میشود:
    ــ دستی
    ــ تخت

    4ـ رقمی کننده یا دیجیتایزر یا Digitayzer :
    اطلاعات را به صورت 0و1 وارد کامپیوتر میکند.

    5ـ اهرم بازی یا Joysick :
    از این وسیله ای برای کنترل بازیهای کامپیوتری استفاده میشود.

    6ـ قلم نوری یا Pen Light:
    این وسیله همانند موس مار میکند و در برخی از بانک ها از این وسیله استفاده میشود.


    دستگاهای خروجی :
    1ـ مانیتور یا Manitor :
    استاندارد ترین واحد خروجی میباشد. به دو دسته تقسیم میشود.
    ــ تک رنگ
    ــ رنگی

    نوع رنگی نیز به دو دسته تقسیم میشود :
    ــ Analog
    ــ Digital

    نوع دیجیتال هم به چهار دسته تقسیم میشود :
    ــ CRT یا محدب
    ــ Flat یا مسطح که به دو دسته تقسیم میشود:
    1ـ معمولی
    2ـ Plus یا +
    ــ LCD
    ــ Tuch Screen یا صفحه نمایش لمسی

    نکته :
    یک عامل مهم در کیفیت تصویر در هر کارمپیوتر کارت گرافیک و عامل دیگر نیز خصوصیات فنی مانیتور میباشد.

    2ـ چاپگر یا Printer :
    یکی دیگر از وسایل خروجی به شمار می‌آید و به دو دسته تقسیم میشود.
    ــ ضربه ای که به دستة زیر تقسیم میشود:
    ماتریس نقطه ای یا سوزنی که باز به دو دسته تقسیم میشود :
    1ـ رنگی
    2ـ سیاه و سفید
    ــ غیر ضربه ای که به دو دسته تقسیم میشود:
    1ـ لیزری که به دو دسته تقسیم میشود
    ــ رنگی
    ــ سیاه و سفید
    2ـ جوهر افشان که فقط به صورت رنگی موجود میباشد.
    D P I
    Dot Per Inch
    نقاط در اینچ
    قسمت های درون یک Case :
    1ـ یک بلندگوی کوچک که برای نشان دادن سالم بودن یا نبودن سیستم است.
    2ـ کلید Power که در دو حالت on و off است که برای روشن کردن سیستم است.
    3ـ کلید Reset که برای راه‌ اندازی مجدد سیستم به کار میرود.
    4ـ منبع تغذیه یا Power
    5ـ مادر برد یا M.D
    6ـ فلاپی دیسک گردان یا F.D.D
    Floppy Disk Drive
    فلاپی دیسک درایو
    7ـ سی دی درایو یا C.D.D یا CD Drive
    8ـ هارد دیسک یا H.D.D
    نکته :
    به قطعات گزینه 6 تا 8 اصطلاحاً Input / Output می گویند.
    مادربرد :
    1ـ اولین قطعه ای که بر روی مادربرد قرار می گیرد CPU است.
    2ـ قطعه بعدی RAM میباشد.
    3ـ شکافهای گسترش یا توسعه که به سه دسته تقسیم میشوند :
    ــ ISA / مشکی رنگ و بلند / از این شکافها برای کارت های صدا، مودم، گرافیک، شبکه و غیره… استفاده میشود. قدرت انتقال اطلاعات بر روی این نوع شکافها خیلی کم است و از رده هم خارج شده اند.
    ــ PCI / سفید رنگ و کوتاه / از این شکافها نیز برای موارد بالا استفاده میشود. قدرت انتقال اطلاعات بر روی این شکافها زیاد است.
    ــAGP / قهوه ای و کوتاه / از این شکافها برای کارت های گرافیک سه بعدی استفاده میشود. قدرت انتقال اطلاعات بر روی این شکافها بسیار زیاد است.
    4ـ محل ورودی برق
    5ـ فیش صفحه کلید

    نکته :
    به خطوط انتقال داده ها ( Data ) باس ( BUS ) می گویند.

    Data Bus
    داده خطوط
    Address Bus
    آدرس خطوط
    Control Bus
    کنترل خطوط
    روشهای ارسال اطلاعات:
    به ورودی ها و خروجی ها پشت Case اصطلاحاً Port یا پورت گفته میشود که به دو دسته تقسیم می شوند :
    1ـ سری یا Serial که به صورت Bit به Bit اطلاعات را انتقال میکنند.
    2ـ موازی یا LPT یا Paralel که به صورت Byte به Byte اطلاعات را انتقال میدهند.
    3ـ USB که اطلاعات را به صورت MB به MB انتقال میدهند که معادل سرویس دهی 127 دستگاه جانبی است.
    شبکه:
    تعدادی کامپیوتر که به روشهای خاصی به یکدیگر متصل هستند و اطلاعات را به یکدیگر رد و بدل می کنند و در هر شبکه دو نوع کامپیوتر خاص وجود دارد :
    1ـ کامپیوترهای اصلی یا مادر یا F.S
    2ـ کامپیوترهای فرعی یا گیرنده یا W.S
    انواع شبکه از لحاظ فاصله:
    1ـ شبکه های محلی یا LAN
    فاصلة کامپیوترهای این شبکه از هم دور نیست. مانند کامپیوترهای موجود در یک سازمان
    2ـ شبکه های سراسری یا WAN
    فاصلة کامپیوترهای این شبکه از هم دور است.مانند شبکة جهانی اینترنت
    نکته :
    به روش های قرار گیری کامپیوتر ها در شبکه های محلی « توپولوژی » یا «آرایش شبکه » می گویند.
    انواع توپولوژی ( Topology ) :
    1ـ شبکة خطی یا Bus Network سرعت انتقال داده ها در این نوع شبکه کم است.
    2ـ شبکة حلقه ای یا Ring Network سرعت انتقال داده ها در این نوع شبکه زیاد است.
    3ـ شبکة ستاره ای یا Star Network سرعت انتقال داده ها در این نوع شبکه خیلی زیاد است.
    4ـ شبکة پیوندی یا Hibrid Network سرعت انتقال داده ها در این نوع شبکه خیلی کم است.
    کارت های شبکه :
    1ـ Lan Card
    ــ 10
    ــ 100/10
    2ـ مودم یا Modem :
    در دونوع ساخته می شود:
    ــ مودم های داخلی Internal
    ــ مودم های خارجی External
    نکته:
    مودم یک کلمة فرانسوی است و تشکیل شده از Mo به معنی فرستنده و Dem به معنی گیرنده



  • کلمات کلیدی :
  • » msp
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    اینتل نیز ویندوز ساخت(سه شنبه 87 اسفند 13 ساعت 7:28 عصر )

    به دنبال افزایش انتقادات کاربران به سیستم عامل ویندوز ویستا و روی کار آمدن نسل جدید سیستم های عامل متن باز، اینتل که تاکنون در زمینه تولید تراشه های کامپیوتری و پردازنده ها تخصص داشت، هم اکنون تصمیم گرفته است که وارد حوزه سیستم های عامل شود.

    به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، این شرکت از ساخت سیستم عامل متن باز جدیدی مبتنی بر لینوکس خبر داده که2 Moblin نام گرفته و قرار است که فقط روی نوت بوک ها نصب شود.این طور که گفته می شود، سیستم عامل جدید اینتل فقط روی دستگاه های مبتنی بر پردازنده های Atom کار می کند و علاوه بر اینکه سرعت بوت شدن در آن بسیار افزایش یافته سیستم مدیریتی قوی و کاملی برای بخش اینترنتی آن در نظر گرفته شده است.این سیستم عامل بر اساس استاندارد نسخه سبک شده سیستم های عامل Xfce برای کامپیوترها عرضه خواهد شد. آزمایش های اولیه با این سیستم عامل روی لپ تاپ های Acer Aspire One،9 Dell Mini و901 Eee PC انجام شده است.




  • کلمات کلیدی :
  • » msp
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    آموزش فلش(سه شنبه 87 اسفند 13 ساعت 7:20 عصر )

    سلام دوستای گلم دلم برای همتون تنگ شده بود ببخشید دیر آپ کردم واقعا شرمنده ولی ترم آخر دردسر داره ببخشید دیگه.امتحانا تموم شد پروژه ها شروع

     

     

    سمبل های دکمه ای(Button Symbol):

     

    برای ساختن دکمه ها در فلش مورد استفاده قرار می گیرند. در صفحه باز شده برای ساخت دکمه 4 فریم وجود دارد.

     

    فریم Up:این فریم نماد حالت عادی دکمه است یعنی حالت اولیه دکمه.

    فریم over: وقتی اشاره گر ماوس را روی آن قرار می دهید به آن شکل در می آید.

    فریم down:وقتی روی دکمه کلیک می کنید ظاهر می شود.

    فریم Hit:کاربر محتوای این فریم را نمی بیند و برای نشان دادن محدوده عمل دکمه است.

     

    برای ساخت سمبل دکمه برای مثال مراحل زیر را انجام دهید.

    - یک سمبل دکمه ای به حالتی که در روش ایجاد سمبل گفته شد بسازید.

    - در صفحه مربوط به ساخت دکمه یک مستطیل آبی بکشید.در این حالت فریم حالت up پر می شود (دایره مربوط به فریم آن سیاه می شود.)

    -کلید F6 را بزنید تا یک فریم کلیدی در قسمت over ساخته شود رنگ مستطیل را سبز کنید.

    - مجدد کلید F6 را بزنید مستطیل فریم  down رنگ قرمز در آورید.

    -در زیر فریم Hit کلیک راست کرده و گزینه insert blank key frame را انتخاب کنید تا یک فریم خالی ایجاد شود و با ابزار کشیدن  مستطیل محدوده مورد نظر برای دکمه را در فریم hit تعیین کنید.

    - دکمه شما ساخته شده و در پانل Library قرار می گیرد .

     

    نکته : فریمهای ذکر شده در بالا می توانند شکلهای متنوع و متفاوتی از یکدیگر داشته باشند.

    نکته: برای تست دکمه در صفحه به منوی control رفته و گزینه Enable simple buttons  را تیک بزنید .

     

    سمبل های نمایشی (Movie Clip Symbol)

     

    اگر بخواهیم یک قطعه نمایشی را چند بار استفاده کنیم بهتر است آن را به صورت سمبل در آوریم برای این کار قطعه انیمیشنی فریمهای قطعه انیمیشنی که ساخته اید با فشار دکمه ماوس و کشیدن روی فریمها به حالت انتخاب در آورید و سپس روی آن کلیک راست و گزینه copy frames  را انتخاب کنید . سپس یک سمبل جدید ایجاد کرده و نوع آن را   movie clipانتخاب کنید حال فریمها را در time line سمبل فریمها را با کلیک راست و انتخاب  paste frames به خط زمان منتقل می شود.خوبی این نوع سمبل این است که time line  سمبل نمایشی از time line  اصلی متفاوت است و با قرار دادن این سمبل در خط زمان اصلی فقط 1 فریم روی آن قرار می گیرد.

     

     

    سمبلهای گرافیکی(Graphic Symbol)

     

    این سمبلها برای قرار دادن یک عکس یا شکلی که خودمون رسم کردیم بکار می رود.با استفاده از آنها کارهای جالبی می توانیم انجام دهیم مثلا بعد از اینکه سمبل را ساختیم و داخل فلش قرار دادیم در پانل properties  می توانیم با تغییر گزینه های color کارهای جالبی بکنید.

     

    Color:

     

    Color  برای سمبلها در پانل properties نمایش داده می شود و شامل موارد زیر است.

     

    None:حالت عادی

    Brightness:برای تنظیم نور و روشنایی بکار می رود.

    Tint: با انتخاب یک رنگ و مقدار وضوح آن رنگ سمبل را به رنگ مورد نظر در می آورد.

    Alpha:مقدار وضوح سمبل را در صفحه نمایش نشان می دهد هر این مقدار کمتر سمبل محتر می شود.

    Advanced:درجه رنگهای اصلی و alpha را تنظیم می کند



  • کلمات کلیدی :
  • » msp
    »» نظرات دیگران ( نظر)


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نظرها
    نظر واهنگ
    کامپیوتر چیست؟؟؟
    درباره ی کامپیوتر
    CPU,HARD,MODERBOARD
    [عناوین آرشیوشده]
     RSS 
     Atom 

    بازدیدهای امروز: 9  بازدید
    بازدیدهای دیروز: 0  بازدید
    مجموع بازدیدها: 6504  بازدید
    [ صفحه اصلی ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ پارسی بلاگ ]
    [ درباره من ]

    downlod...
    msp
    من یک دانش آموز هستم
    » دسته بندی یادداشت ها «
    » آرشیو یادداشت ها «
    » اشتراک در خبرنامه «